2.4.16

la crucifixió dels alcaldes


Escolto i llegeixo les imputacions, o com es digui, a alcaldes per part d'un jutge (o magistrat) de l'Audiència Nacional, i les que vindran. No tinc cap interès a opinar sobre un tema que penso que no s'hauria d'haver produït, però el fet em transporta mentalment al dimecres de Pasqua. Aquella nit vaig assistir a Verges a l'assaig general dels actes de la processó que més solemnement i amb una assistència massiva de públic es desenvoluparien l'endemà; la diferència, a part de molta menys gent, era que els actors anaven vestits de carrer. Seguint la comitiva, va arribar un moment en què Jesús era crucificat. Vaig fer unes quantes fotos, com havia fet abans i faria a continuació. Més tard em van dir que qui feia de Crist era l'alcalde -no ho puc assegurar- , de la CUP. No sé si també el cridaran a declarar, és molt possible. Com que no estic segur que la foto que li vaig fer sigui del domini públic, l'adjunto més avall i suggereixo que es converteixi en un dels elements publicitaris, acompanyada del text adient, per parlar de l'assumpte de la plaga dels tribunals jutjant casos polítics. No demano drets d'autor, faltaria més.

Per cert, per les mateixes dates es va celebrar a Torroella, organitzat per la llibreria El Cucut, un berenar literari amb la participació de força escriptors, públic en general i autoritats nacionals i locals. Com que trobo cansats aquests actes i no bereno, no hi vaig assistir; després me'n vaig penedir. Sembla ser que l'alcalde de la vila, en la seua intervenció, va començar dient que ell no llegia llibres, però que tot allò li semblava molt bé. He estat incapaç de trobar cròniques amb el discurs sencer, per bé que m'han dit que en Màrius Serra en va fer alguna referència. Els alcaldes cada cop són més valents, més sincers, més poc retòrics, més representatius, més desafiants. Em van dir, també, que en el mateix acte va parlar el còmic de la població Carles Xuriguera i va invitar l'alcalde, poc capaç d'entonar-se amb els llibres, a tastar el seu vi, produït a la falda del Montgrí. No sé l'estat de la qüestió en aquest moment ni sóc capaç de predir com acabarà.

2 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

els alcaldes ja no són el que eren, si en tenim fins i tot una de peixetera que neteja els sóls. El de Sabadell després de Bustos deu ser un bon alcalde, ni tan sols se com es diu ni de quin partit és....

salut

miquel ha dit...

Que se sàpiga, encara no hi ha cap carrera d'alcalde -ni de polític en general-; suposo que és com ser pare o mare, a base de pràctica es va agafant el to i mai és del tot satisfactori.