10.3.14

la impermeabilitat de la pell


Ho he dit algunes vegades en converses privades i no sé si mai en públic: des de petit que penso que és un invent formidable el fet que la pell dels humans sigui impermeable. Hi ha que em dirà que és transpirable; no importa, per al cas és el mateix:quan plou, quan nado o quan em dutxo, el cor o el cervell continuen secs, físicament parlant, que no necessàriament des del llenguatge figurat.

Comprovada abastament la impermeabilitat del cos, mai no no he tingut excessiu interès a descobrir -ne el creador ni el mecanisme que permet el prodigi, em bastava la seua constatació experimental. Fa poques setmanes, però, la dependenta d'una sabateria -potser era biòloga o física o química...- em va descriure amb tants detalls i tanta precisió les característiques del teixit Gore-Tex que recobrien les sabates que em va vendre, que el misteri de la pell impermeable se'm va esvair completament. No vaig saber si agrair-li o retraure-li la pèrdua de la innocència. Però vaig pensar que a vegades és bo que els misteris que t'han acompanyat tota la vida sense produir-te cap tipus de trauma, ans al contrari, continuïn irresoluts, encara que els més savis pensin que ets un babau.