10.5.12

fotofilia

Sé que és massa tard per millorar notablement els meus gairebé nuls coneixements científics que es van veure seriosament estroncats quan vaig haver de decidir-me per una modalitat de batxillerat. De tota manera, vaig seguint alguns avanços científics i tècnics des de la perspectiva de futur usuari, sobretot quan penso que les novetats poden ser interessants per als meus interessos -ei, i els de la humanitat- o em semblen especialment trencadors dels de perspectiva de la meua ignorància. Avui, per exemple m'ha cridat l'atenció aquesta notícia sobre un xip de grafè -encara que crec que ja n'havia sentit parlar fa algun temps- que promet convertir la nit en dia. Ben pensat, no sé si tinc gaires ganes que la foscor sigui clara, en primer lloc, perquè també m'agrada la fosca i, després, perquè crec que en segons quines mans el descobriment pot ser una eina de control terrible.

Des de la perspectiva dels meus interessos personals el primer que se m'ha acudit és que les càmeres fotogràfiques deixarien de tenir un problema important: les dificultats de la fotografia nocturna. Però immediatament he pensat que si aquests xips permeten la visió nocturna desapareixeria tota la màgia dels fantàstics matisos de llum que només es poden trobar quan el sol s'ha post. En fi, la vida és un dilema constant.

Continuant amb la llum i encara amb el regust d'aquest magnífic “aPARAULA'm” d'ahir, en què més que les pròpies paraules m'han interessats les mirades que la gent els dedicava, he de dir que fa temps que em ballava pel cap la idea d'anar pujant fotos -només fotos- a internet. Ho havia intentat en alguns espais especialitzats, però ràpidament me n'acabava cansant o perdia la contrasenya o coses semblants; a més, tampoc volia pujar tot el que fotografiava, sinó alguna imatge de tant en tant; algun instant que em fes gràcia, algun moment del dia, més enllà del seu valor estètic normalment escàs. Finalment he obert un bloc nou sense tema específic que he titulat fotofília. Entenc que no és un nom gaire imaginatiu -tampoc no va ser la primera autoproposta-, però té un caràcter reivindicatiu en la mesura que demano als del DIEC que s'empesquin una definició i l'incloguin ben prop de fotofòbia, encara que a mi m'enlluerni un excés de llum.

No sé si el bloc tindrà una periodicitat concreta i encara menys si tindrà continuïtat; tampoc no sé si canviaré la idea d'ara mateix que és de deixar únicament imatges i un títol. Vaig estar temptat de escriure comentaris curts al costat de cada imatge, però com que em conec, sé que al final s'haurien convertit en uns quants paràgraf; així que res de res, i potser encara sobra el títol o les etiquetes... o el bloc.

5 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

hi treure'm el nas, o millor els ulls.

salut

miquel ha dit...

Veig que ja hi has anat :-)

Unknown ha dit...

He posat un enllaç en el meu blog, a la secció d'enllaços Fotografia & Imatge...

Idealment, els comentaris te'ls haurien de posar els lectors. Hi ha blogs que tenen "màgia" i atreuen els comentaris de molts blogaires i lectors... D'altres, no ho aconseguiríem ni pagant (parlo per mi).

Jo tinc el nas fi per saber què funciona i què no. I això teu... crec que ho hauràs de "tematitzar" una mica per triaumfar de veritat.

En el meu cas, independentment del nul èxit mediàtic de les meves fotos, estic francament cofoi de la meva col·lecció de "Fotògrafs" que a m´s em permeto de posar-li marges variables com podràs comprovar... I ara, és com si fessic col·leccio d'arbres... N'hi ha tants per tot arreu que les possibilitsts de safari fotogràfic són infinites.

Et deixo l' adreça dels meus àlbums a Picasa per si t'inspiressin alguna cosa... (si t'ho vols mirar !)

Sort i bones fotos... Com diu el Francesc, t'anirem seguint la pista fotofílica.


_________

smatyah miseth Sant Maties a Missa ?

miquel ha dit...

Doble agraïment, Sani, per l'enllaç i pel seguiment.
I tens raó quan dius que seria bo de tematitzar i no d'anar pujant a la babalà. Segurament, no, segur, tinc poc futur mediàtic -i poc talent fotogràfic-, però de moment -un moment encara molt recent- em diverteix pujar sense dir res més que un títol, potser més endavant em faré una altra proposta, no ho sé.
D'aquí una estoneta passaré pel teu Picassa, a veure que ens proposes.
Salut i fotofília (i fotofòbia en migdies de sol abrusador :-)

Unknown ha dit...

De res, maco..

Mira, tot el que t'havia de dir i MÉS ... com veuràs, t'ho deixo dit... però personalitzat, perquè t'ho dic a tu, en el meu blog.

Veuràs que hi ha sorpresa... bé, petita sorpresa... que tu ja estàs curat d'espants i de Sanis ;-9

ja diràs...