8.3.06

8 de març

Cada 8 de març et recordo inevitablement, Maria Mercè. Si algun any me n’oblido, veig en alguna paret de la feina un dels poemes que em torna a tu. No recordo, si és que mai ho vaig saber, quan vas néixer i tampoc quan vas morir (ho hauria de buscar), però aquest és un dels teus aniversaris, prou que ho sé. Avui, Maria Mercè, no escriure aquí cap poema teu -segur que avui en trobaré en algun bloc- sinó que recordaré l’entusiasme amb que descobries poemes, ja vells, d’altres, de dones i d’homes que parlaven de l’amor ... i de tot una mica. Té , doncs, dos poemes per a tu -i per a vosaltres-, encara que la data potser en demanaria d’altres i el rigor exigiria que fossin en la llengua original. És la meva tria que qui sap si tu, no ho crec, em retrauries.

Callen els boscos i els rius,
i el mar sense onades jau,
el ventre dintre les coves troba la pau,
i en la nit bruna
un alt silenci fa la blanca lluna.
Guardem ben amagades
les dolçors enamorades:
Amor, no parlis ni respiris,
que siguin muts els besos i els deliris.

Torquato Tasso (1544-1595)



Si m’has d’estimar, que no sigui per res
que no sigui l’amor mateix. No diguis:
“L’estimo per l’aspecte, pel somrís, per la gentil
manera de parlar..., per un gir del pensament
que s’acorda bé amb el meu, i que em dóna
en tal avinentesa un agradable benestar...”
Perquè aquestes coses per elles, Estimat, poden
ser canviades, o canviar per a tu, i l’amor forjat així
igual podria ser desfet. No m’estimis tampoc
per la teva pietat en eixugar-me el plor:
hom pot oblidar les llàgrimes, que el teu confort
tan llargament dugueren, perdent així el teu amor!
Estima’m per l’amor mateix, perquè sempre més
puguis seguir estimant-me, en l’eternitat de l’amor.

Elisabeth Barrett Browning (1806-1861)

5 comentaris:

Anònim ha dit...

M’agraden aquests poemes que has triat.
Per cert, tu que estàs dutxo en la matèria, quin dia es el del home treballador ?

miquel ha dit...

Només poemes antics, d'abans del dia de la dona treballadora.
No sé cap dia de l'home treballador, potser el que més se li aprocima és l'1 de maig. En canvi et puc dir que aquest mes els homes celebren el dia del diplomàtic (24) i de l'aeronàutic (27). I si tens algun compromís el mes que ve amb els investigadors (9), decoradors (12), kinesiòlegs (13), llibrers (26)...

Anònim ha dit...

Molt bonics i adients els poemes, Pere.

Xurri ha dit...

Què és un kinesiòleg?
(al post dels dies especials em vaig quedar amb el dubte)

Maquíssims, els poemes

miquel ha dit...

Que bé que us hagin agradat els poemes.

No sabria que respondre't, xurri. Sembla que són una mena de terapeutes físics i psicològics. Per a més informació a: http://www.psicopedagogia.com/kinesologia