8.8.05

de la Ribera (instantànies)

Una de les meves pel·lícules preferides, ja ho saps, és “The African Queen”. Però, desenganya’t, jo no sóc Bogart , i, per més que tu t’assemblis a la Katharine , els llocs i les circumstàncies són diferents, així que tu i jo ens haurem de conformar amb l’aventura per altres territoris aparentment menys exòtics. Tanmateix, no baixis la guàrdia, perquè, qui sap què ens espera entre els arrossars, les llacunes i la mateixa aigua del riu? Encara hi ha la possibilitat que l’Ebre ens sorprengui. Potser només depèn de tu i de mi.

(M’encanta la gent de la Ribera –s’entén per la Ribera el territori que comprèn els pobles de Sant Jaume, La Cava, Jesús i Maria (Deltebre) i poca cosa més (Amposta, si volem anar als orígens), les terres de l’Ebre són un altre invent-. Solament aquí la fantasia poètica que s’amaga sobre l’aparent rudesa és capaç de desafiar el ridícul. Em quedo amb la pretensiosa i atrotinada “La reina de l’Ebre” i m’oblido dels vulgars “Octopussy” o “Nautilus” de més al nord.)

(Em costa aquests dies de vacances dedicar algun post a les pallassades dels polítics, fins i tot escriure dels cicles de la fam africana que no veig que interessin gaire per aquí. Continuaré prenent el sol i la lluna, fent alguna foto, rellegint la impossible Terres de l’Ebre –i alguna cosa més- i procuraré no sentir enveja dels que diuen que han marxat enllà de les fronteres. Els qui encara no feu vacances, ànims, que ja queda poc.)

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Ja has tornat?
Perejoan

miquel ha dit...

I torno a marxar.

Anònim ha dit...

Caram! quina sort que tenen alguns...
Perejoan

Anònim ha dit...

a l'Ebre, des que em van ensenyar la foto d'un "sirulo" no hi poso els peus ni en broma... aaiiiisss

perejoan, no és sort això de que torni a marxar (shhh... se'n va corrents perquè li he proposat venir a dinar amb mi i la gemma...jejeje)

i tres- jo sóc de les que ja li queda poc (quan pilli les vacances no les deixaré mai més)
mar

vagi bé les vacances pel nord

miquel ha dit...

No et preocupis pels peixos de l'Ebre: molta aparença i res més.
No em difamis, mar. No voldria fer nosa en els vostres dinars de negocis.
Doncs a mi les vacances ja em comencen a cansar ;-)
Gràcies.

Anònim ha dit...

te les canvio per la meva feina
(que a mi ja em comença a cansar)

somriu!!!

Anònim ha dit...

i a sobre m'he carregat l'ordinador i he de treballar amb el petit... (no acabaré mai... i menys si no desconnecto)

gaudeix de les vacances ;)

Anònim ha dit...

t'hem trobat a faltar en el dinar...
mmm... pollastre i amanides...

i xupitos i cafès (als quals ens han convidat)

i molta conversa...

mar

(demà m'en vaig uns quants dies fora... ho necessito)

miquel ha dit...

Ho veus! M'ho pensava que aniria de pollastre!
Que ho passis bé.