3.7.05

solucionari

Fa uns quants dies, plantejava un petit problema com a complement d'un post que encara podeu llegir més avall. Aviat vaig poder llegir la solució en els comentaris, però no el procés a través del qual s'havia arribat a la solució. Se'm va oferir ajuda, que no vaig acceptar perquè volia ser jo mateix qui trobés el resultat. El principal problema que se'm plantejava no era tant arribar a una conclusió com expressar-la en una llengua que no domino gens ni mica. Així que he trigat més del compte a oferir-vos el meu resultat perquè abans he hagut d'estudiar una mica d'anglès. Tot i així em temo que la plasmació del procés és excessivament sintètica:

2 cuboids balance 3 cylinders
So 1 cylinder = 2/3 cuboid
So 1 cuboid = 1 cylinder + 2 cubes
So 1 cuboid = 2/3(cuboid) + 2 cubes
So 1 cube = 1/6 cuboid
In diagram 1 cube + 1 sphere = 1 cuboid
So 1 sphere = 5/6 cuboid
Therefore to balance a red sphere you need 5 cubes.

Confesso que he fet una mica de trampa.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

era qüestió d'anar substituint, però també ho podies fer en català (el resultat és el mateix)
ja t'enviaré una pàgina plena de problemes de lògica (sense solucionari) perquè no facis trampa

mar

miquel ha dit...

Em semblava poc educat respondre en català si em preguntaven en anglès. Que vols que et digui? Jo sóc així.
No sé si me'n sortiré sense solucionari.

miquel ha dit...

M'ho deixava, aquesta és la pàgina del problema de les balances.